0A206555-A3AC-48F9-8625-1636737668FE

رئیس جمهور غنی با جنرال جوزف دنفورد دیدار کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،محمد اشرف غنی قبل از ظهر امروز پنجشنبه (۳اسد)با جنرال جوزف دنفورد رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحدۀ آمریکا در ارگ ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرد.
در این دیدار که جنرال نیکولا پتریک کارتر رئیس ستاد مشترک کل ارتش بریتانیا نیز حضور داشت، هر دو جانب در خصوص مبارزه با تروریزم، صلح و ثبات افغانستان و اهمیت منافع مشترک که اساس مناسبات میان دو کشور را تشکیل می دهد، بحث و تبادل نظر نمودند.
این در حالیست که تلاش‌های نظامی آمریکا برای مهار حملات طالبان با شکست روبرو شده است رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای بررسی وضعیت امنیتی و دیدار با سران حکومت وحدت ملی به افغانستان آمد.
جنرال دانفورد در حالی در این سفر غیرمنتظره به افغانستان آمده که باوجود پیشرفت مذاکرات بین طالبان و آمریکا حملات طالبان در سراسر این کشور تشدید شده و تلاش‌های نیروهای آمریکایی نیز تاکنون برای مهار این حملات ناکام مانده است.
رئیس جمهور غنی با اشاره بر اینکه افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم جهانی همه روزه قربانی می دهد، گفت که تهدید تروریزم مشترک است و باید مبارزه با این پدیدۀ شوم ادامه یابد.
گفتنی است که جنرال جوزف دنفورد قبلاً بحیث قوماندان نیروهای آیساف و مسئول پروژه انتقال از جانب این نیروها، کار کرده است و تجربه خوب از وضیعت امنیتی افغانستان و منطقه دارد.