BD73457A-8529-487F-ADBC-2A4EE59829B8

حامد کرزی:نجات ما در اتحاد ‌واتفاق ماست

به گزارش آژانس خبری فرحت،دفتر مطبوعاتی حامد کرزی رئيس جمهور پیشین افغانستان در اعلامیه گفته است نجات ما در اتحاد ‌واتفاق ماست.

این اظهارات در حالی از سوی حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان ابراز میشود که امروز سه شنبه یک نوار ویدیویی از ترامپ با نخست وزیر پاکستان منتشر شد وگفته است جنگ افغانستان را می‌توانم در جریان ۱۰ روز با کشتن ۱۰ میلیون انسان و محو کردن افغانستان از نقشه‌ی روی زمین خاتمه بدهم اما نمی‌خواهم این‌کار صورت بگیرد.

حامد کرزی میگوید،این اظهارات آقای ترامپ بازتاب مکنونات درونی رهبری امریکا در قبال مردم و کشور افغانستان بوده و نشان میدهد که اینان به زنده گی و کرامت انسانی هیچ احترامی قایل نیستند.

او می افزاید،دو سال قبل حکومت امریکا با استعمال بزرگترین بمب غیر اتومی اش در خاک افغانستان، عدم حسن نیت اش را در قبال مردم،حاکمیت ملی و ارزش های بشر دوستانه اینکشور به نمایش گذاشت.
در بخش از اعلامیه آمده است مردم افغانستان از معاملات نهانی ایالات متحده با پاکستان از زمان زیادی بدینسو و بخصوص پس از شروع پروسه صلح نگرانی داشتند،ابراز نظرهای اخیر آقای ترامپ در حضور صدراعظم پاکستان نشان میدهد که نگرانی مردم افغانستان در این راستا کاملاً بجا و بر حق بوده است.