E6161BC2-5BE7-44F9-B8B9-AD97D534B1D7

آرایشگاه های زنانه در هرات رسمی میشود

به گزارش آژانس خبری فرحت،امروز دوشنبه معاونت اموراجتماعی مقام ولایت هرات در یک اقدام بی پیشینه ی عملکرد آرایشگاه های زنانه را مورد بررسی قرار داد.

معاونت ولایت هرات می گوید، این تصمیم زمانی آغاز شد که زنان این ولایت مبنی بر اضافه ستانی از دست مزد ارایشگران زنانه به ریاست جندر این ولایت شاکی  بودند که طی ششمین جلسه اداری این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کمیته مشترک بررسی از صالون های ارایشگری زنانه به دوایر ذیربط هدایت داده تا موضوع را به دقت بررسی و در قسمت ارایه جواز به آرایشگاه های زنانه، تهیه و عملی سازی نرخ نامه اقدام نمایند.

تشکيل آرايشگا ههاي زنانه در ولايت هرات روبه افزايش است. زنان در ساليان متمادي در افغانستان حق خارج شدن از خانه ويا کار در بيرون از منزل را نداشته اند.

با مساعد شدن زمينه کاروآگاه شدن خانوادها از تساوي حقوق زن ومرد فعلاً زنان حق کار کردن در خارجاز خانه را دارند. بسياري از زنان در بيرون از خانه کار مي کنند تا بتوانند درتامين معيشت خانواده ها کمک نمايند .
يکي از اين مشغوليت هاي کاري براي زنان آرايشگري است. ازاين رو درسالهاي پسين ، تعداد زنان آرايشگرويا تاسيس آرايشگاههاي زنانه در ولايت هرات روندي روبه افزايش داشته اند.