B67A68E4-48C2-4CA9-B7A4-A2D7D2A81975

مدیر لیسه عبدالعلی مستغنی دست یک دانش آموز را شکستاند

به گزارش آژانس خبری فرحت،احمدزی دانش آموز صنف دهم لیسه عبدالعلی مستغنی واقع در مربوطات حوزه ششم امنیتی پولیس کابل است که توسط مدیر آن لیسه دست راست اش شکسته است.
پدر این دانش آموز با فرستادن تصویر پسرش به فرحت میگوید،پسرم احمدزی صنف دهم در لیسه عبدالعلی مستغنی واقع کارته ۳ از طرف محمد کبیر انوری مدیر مکتب روز یکشنبه هفته ی گذشته زمانی مورد لت وکوب قرار میگیرد که احمدزی با گرفتن اجازه از استاد حاضری اش برای مریضی که عاید حالش گردیده بود به بیمارستان برود که ناگهان با آقای انوری در نزدیک در خروجی لیسه متذکره روبرو شده ووی دست احمدزی را گرفته فشار داده آنرا به زمین پرتاب کرده ولت وکوب میکند ونیز به استاد موظف شان هدایت می‌دهد که دانش آموز مذکور را یک هفته غیر حاضر کنید.
آهسته آهسته دست احمدزی را درد میگیرد ازینکه پدر این دانش آموز افسر امنیت ملی است وی را به بیمارستان این ریاست منتقل میکند و بعد از معاینات معلوم میشود که دست پسرش شکسته است.

این درحالیست که چندی قبل آقای اونو ون منن ریئس عمومی موسسه حمایه اطفال در افغانستان،گفته بود خشونت در مکاتب قابل تحمل نیست، موسسه حمایه اطفال از حکومت افغانستان می خواهد تا با کار مشترک با شرکا به این وضعیت پایان دهد”
بسیار مهم است تا وزارت معارف افغانستان اطمینان دهد که مکتب مکان مصون برای همه دانش آموزان است و یکجا با معلمین و والدین کار نموده تا از خشونت های فزیکی جلوگیری بعمل آید.

این خشونت فزیکی نه تنها حالت فزیکی و روانی را صدمه میزند بلکه در دراز مدت می تواند برسلامتی و انکشاف آنها نیز صدمه وارد نماید.

خواستیم در رابطه خشونت های اخیر در مکاتب افغانستان بخصوص لیسه عبدالعلی مستغنی را داشته باشیم موفق نشدیم.