5DB58D3B-F295-44D7-8DA3-42F9D5081E66

پاکستانی خلاف عرف دیپلوماتیک از اشرف غنی استقبال کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،روز پنجشنبه محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دریک سفر رسمی بنابر دعوت عمران خان نخست وزیر آنکشور عازم پاکستان شد.
ریاست‌جمهوری افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که دو طرف در این دیدار در مورد اتصال منطقوی، تجارت و ترانزیت، امنیت و صلح بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
به نقل از اعلامیه، در این دیدار هردو جانب تأکید کردند که از اشتباهات گذشته باید آموخت و این اشتباهات در آینده تکرار نشود. همچنان برای روابط و مناسبات نیک، همکاری‌ها میان دو کشور در آینده به‌صورت مشترک کار صورت گیرد.
احمدسعیدی یکی از دیپلومات های اسبق افغانستان در پاکستان به فرحت،سفر اخیر رییس جمهورغنی را برمبنی سه شرط پر دست آورد عنوان میکند.
آقای سعیدی میگوید پاکستان از رییس جمهور افغانستان برخلاف عرف دیپلوماتیک پزیرایی واستقبال آنرا ازسوی یکی از مشاوران عمران خان نخست وزیر آنکشور در میدان هوایی اسلام آباد خلاف موازین روابط سیا سی میداند و می افزاید چندی قبل ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان آمده وراننده گی آنرا نیز عمران خان برعهده داشت اما اشرف غنی ضمن دعوت رسمی از سوی مقامات عالی آنکشور توسط یک فرد عادی پزیرایی شد.
مذاکرات اول رییس جمهورغنی باشاه محمود قریشی وزیرخارجه آنکشور صورت گرفت خلاف عرف دیپلوماتیک است باید با همتای آن صورت میگرفت.

BA41BC1B-563B-47F7-93E9-629E67531A35
آقای سعیدی می افزایدپاکستان از اکشن های مقامات امریکایی بالای رییس جمهور افغانستان استفاده کردند وزیرخارجه ی آنکشور موقف اش را بالاتر ازیک رییس جمهور جلوه داد که خلاف اصول روابط دیپلوماتیک است.
سفراقای غنی زمانی پر دست آورد خواهد بود که آنکشور راه هوایی برای طیارات افغانستان به دهلی،راه تجارتی واگه که میوه تازه افغانستان به دهلی می‌رود را بازکرد اگر زمینه گرفتن ویزه آنکشور را در افغانستان سهولت بخشید پاکستان در قبال وعده هایش به افغانستان صادق است در غیر آن
یک وعده،یک رفت ویک امد خواهد بود.