52D9AAB5-4706-4E82-AA5F-67DFEEAC3B01

از جمع آوری عشر و ذکات الی کشتن اهالی منطقه از سوی طالبان

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان نظامی در ولایت سمنگان مدعی هستند که در این اواخر شاهد افزایش تلفات افراد ملکی در تحرکات طالبان بیشتر بوده که این عمل آنان بیانگر جنایت از شورشیان طالب در این ولایت محسوب میشود.

ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان طی خبرنامه ی از شهید و زخمی شدن زنان و کودکان اهالی مناطقی ولایت سمنگان خبر می‌دهد.

در این خبرنامه که به فرحت رسیده آمده است در حمله مسلحانه طالبان درهفته جاری 14 تن به شمول( 2 خانم, یک دختر 18 ساله, 2 طفل ) از اهالی منطقه ی گوله ولسوالی دره صوف پائین از سوی شورشیان شهید و یک تن مرد کهن سال, 8 تن از اطفال ( سلیمه چهار ساله, محمد منیر پنج ساله, سیف الرحمان هفت ساله, صالحه و محمد یاسین 10 ساله ) در این جنایت دشمن شدیدا زخمی گردیده است.

در همین حال شورای علمای ولایت سمنگان حمله برمسلمانان را نکوهش میکند:

عبدالباسط متوکل منشی شورای علما این ولایت  از افزایش تلفات افراد ملکی ابراز نگرانی نموده و میگوید کشتن مسلمان را اسلام محکوم نموده است بلخصوص در ده روز نخست ماه مبارک رمضان که ده رحمت می باشد.

زنان در ولسوالی دره صوف پائین از حقوق شهروندی بخاطر ناامنی و حضور پررنگ گروه طالبان محروم اند.

راحله یک تن از باشند‌گان ولسوالی دره صوف پائین می گوید این اولین و آخرین جنایت طالبان در این ولسوالی نبوده طالبان بار ها بالای ساکنین اهالی این ولسوالی حمله مسلحانه نموده که منجر به کشته شدند زنان و کودکان نیزگردیده است.

وی افزود که در ماه گذشته طالبان دو تن از دختران نو جوان را با ضرب گلوله در دو رویداد جداگانه کشته اند.

این گروه تند رو اسلام گرا در ساحات که نفوذ دارند بالای اهالی منطقه ظلم و زنان را مورد آزارواذیت جنسی قرار می‌دهد.

ذکر الله یکی از اعضای اینگروه که در ماه حمل سال جاری به پروسه صلح پیوسته است در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس خبری فرحت گفته است که طالبان در ساحات تحت نفوذ شان بالای خانم ها تجاوز جنسی و پسران نوجوان که در این گروه میپوستند مورد عمل لواط قرار می‌دهند و همچنان پسران نوجوان را سپر خود قرار می‌دهند تا در جنگ با نیرو های امنیتی کشته شوند وخودشان را حفاظت کنند.