n00127430-b

طالبان درولسوالی بلخ ولایت بلخ تلفات سنگین را متقبل شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان نظامی در شمال افغانستان امروز سه شنبه (9دلو) مدعی هستند که نیروهای مشترک امنیتی افغان در ولسوالی بلخ ولایت بلخ دریک عملیات تاکتیکی یک فرمانده طالبان مسلح را با 22 تن از زیردستانش از بین بردند.
دفتر مطبوعاتی ارتش ملی در شمال این کشور با نشر خبرنامه ی گفته است نیروهای مشترک امنیتی تحت نام ولید34 در مربوطات ولسوالی بلخ ولایت بلخ دریک کمین نیروهای امنیتی در منطقه ی مرگین تپه این ولسوالی بشمول ملاشعیب یکی از سرگروپان کلیدی این گروه 23 تن طالب مسلح کشته واجساد چهارتن شان در میدان نبرد باقی مانده است.
در خبرنامه آمده که 18 تن دیگراز طالبان مسلح بشمول جنت گل مشهور به سنگری ازفرماندهان برجسته این گروه زخمی ویکتن دیگر به دست نیروهای امنیتی شامل درعملیات اسیر وهمچنان 12 عراده واسطه ملکی که قبلاً توسط این گروه سرقت شده بود دوباره به مالکان آن تحویل داده شد.
دربخشی از این خبرنامه چنین تذکر رفته،ملا شعیب ‌وجنت گل از جمله فرمانده هان کلیدی طالبان مسلح در ولسوالی بلخ ولایت بلخ بودند که در اکثر اعمال تخریبی،رهزنی،سرقت ها،آزاروازیت مسافران وهمچنان حملات تروریستی نقش برجسته داشتند .