Khalid and Saleh

نگرانی پاکستان از گماشته شدن وزرای داخله ودفاع افغانستان

به گزارش آژانس خبری فرحت،برخی از رسانه‌های نوشتاری پاکستان، پس از گماشتن ” امرالله صالح ” به حیثِ سرپرست وزیر امور داخله واسد الله خالد نامزد وزیر دفاع ملی اینکشور ، واکنش‌های جدی را مطرح کرده‌اند .
این دو نامزد وزیر جدید کابینه حکومت وحدت ملی افغانستان که قبلآ در راست اداره امنیت ملی این کشور حضور داشتند وکارکرد های خوبی نیز در اعمال نامه کاری شان ثبت کرده بودند.
این دوچهره مشهور استخباراتی افغانستان است که مخالفت جدی با پاکستان بخصوص سازمان استخباراتی آن کشور دارند.
درهمین حال این ویژه گی های امرالله صالح واسد الله خالد سرپرستان وزارت خانه های داخله ودفاع افغانستان است که شماری از روزنامه های پاکستان واکنش های جدی در قبال حضور این دوچهره استخباراتی در دوسکتور نظامی را در بر داشته است.
روزنامه پاکستان 24 دسمبر2018:
” گماشتن ” امرالله صالح ” به پُست وزارت داخله افغانستان، به صدا درآمدن زنگِ خطری برای اِعمالِ پروژه‌های دیرینه‌ی پاکستان است اما نویسنده از این پروژه‌ها نام نمی‌برد زیرا وی پیش از این نیز در هنگام مأموریتش در استخبارات افغانستان، تهدید جدی در برابر منافع درازمدت پاکستان در افغانستان پنداشته می‌شد.”( اصغراختر چوهدری )
2- نوای روز 27 دسمبر 2018:
” پاکستان، همواره از تأمین ثبات در کشور مسلمان و کافرشکن افغانستان حمایت می‌کند؛ اما تصمیمِ تازه‌ی رییس جمهور غنی برای آوردن ” اسدالله خالد ” در وزارت دفاع و ” امرالله صالح ، ممکن است خطرهای بی‌ثباتی در آن کشور را بیش‌تر کند. ” اسدالله خالد ” و ” امرالله صالح ” هردو پیش از این، از روسای فعال استخبارات افغانستان بودند. ( صفدرحسین رنا )
3- روزنامه مشرق 28 دسمبر 2018:
” امرالله صالح وزیر داخله افغانستان به دلیل داشتنِ تجربه‌های استخباراتی‌اش، از سیاستِ پاکستان برای حمایت از گروه‌های مسلمان و مجاهد در افغانستان، آگاهی دارد، و این می‌تواند برای جلوگیری از سیاستِ حمایتِ پاکستان از این گروه‌ها مانع ایجاد کند.” ( یوسف‌االثانی )
4- روزنامه جنگ راولپندی 28 دسمبر:
” امرالله صالح وزیر داخله جدید افغانستان، روابط دوستانه با هندوستان دارد. تعیین وی به حیث وزیر پولیس افغانستان، سودی برای ما نخواهد داشت.”