4556

نیروهای امنیت ملی 11 تن از طالبان را در کندهار بازداشت کردند

به گزارش آژانس خبری فرحت،نیروهای امنیتی افغانستان یک گروه 11 نفری حملات انتحاری وابسته به طالبان مسلح را در ولایت کندهار دستگیر کردند.
ریاست عمومی امنیت ملی این کشور با پخش خبرنامه ی گفته است که نیروهای قطعات خاص این ریاست یک شبکه 11 نفری گروه طالبان مسلح را که تصمیم حملات انتحاری وانفجاری را در مربوطات ولایت کندهار داشتند امروز چهار شنبه (19جدی) از مناطق این ولایت بازداشت کردند.
درخبرنامه ی این ریاست آمده که افراد بازداشت شده به دستور و رهبری گروه طالبان در مربوطات ولسوالی های شاه ولیکوت،ژیری،میوند وشهر کندهار مصروف فعالیت های تخریبی وتروریستی،حمله بالای پوسته های نیروهای امنیتی افغان،قطار های اکمالاتی واهداف ملکی بودند دستگیرشدند.
بازداشت شده گان:
عبدالغفار فرزند عبدالغفور و حبیب الله فرزند امان‌الله افراد انتحاری که توسط ملا نذیر و ملا زین‌الله در پشاورپاکستان آماده حمله انتحاری شده بودند و قصد داشتند بالای اهداف ملکی در منطقه ی عینو مینه شهر کندهار حملات انتحاری را انجام دهند.
محب الله فرزند محبوب شاه و محمد یونس فرزند عبدالغنی رهنما و انتقال دهنده افراد انتحاری از چمن پاکستان به شهر کندهار.
عبدالقاهر فرزند محمد حسین و عبدالغنی فرزند عبدالولی انتقال دهنده سلاح و مهمات از چمن پاکستان به گروه طالبان در کندهار.
سید محمد فرزند نوراحمد سرگروپ شش نفری گروه طالبان.
نثار احمد فرزند عبدالله جان، محمد یعقوب فرزند محمد اسمعیل، سید احمد فرزند محمد عثمان و محمد ابراهیم فرزند محمد شفیق اعضای گروه طالبان که در ولایت کندهار مصروف فعالیت بودند.
همۀ بازداشت شده‌گان به جرم شان اعتراف کرده اند.