FE85778B-F50E-40C4-AAB5-14FE2A6149E1

اسد الله خالد وزیردفاع ملی افغانستان به فاریاب رفت

به گزارش آژانس خبری فرحت، سر پرست وزارت دفاع ملی روزگذشته (دوشنبه ۱۷ جدی) طی یک سفر از پیش اعلام ناشده به ولایت شمال غرب (فاریاب)رفته ووضعیت امنیتی آن ولایت را از نزدیک بر رسی کردند.
اسدالله “خالد” وزیر دفاع افغانستان بعد از ظهر دیروز همراه با جنرال اسکات “میلر” فرمانده عمومی حمایت قاطع در این کشور و متین “بیگ” رئیس ارگان های محل به ولایت فاریاب سفرکرده چندین حمله هدفمند را بالای مواضع طالبان رهبری ووضعیت امنیتی ولایت فاریاب را از نزدیک بر رسی نمودند.
به گفته مسولان امنیتی آقای خالد در این سفر ش با مقامات محلی، نظامی ومنسوبین ارتش ملی در آن ولایت دیدار کرده، دست آورد های اخیر نیروهای امنیتی، وتلفات سنگین طالبان را در عملیات (ایثار ده)که در آن افراد کلیدی اینگروه جنگجو نیز کشته شدند قابل ملاحظه توصیف کردند.
وزیر دفاع ملی تاکید کرد که امنیت وبرنامه های انکشافی فاریاب در محراق توجه ویکی واز اولویت های اساسی حکومت ونیروهای امنیتی است .
وی می افزاید که عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی بالای مواضع طالبان سخت ترین تلفات بر انگروه وارد کرده و این عملیاتها همچنان ادامه خواهد داشت.
وزیر دفاع ملی در رابطه به شاهراه میمنه اندخوی نیز به مردم ولایت فاریاب اطمینان داد که راهکارهای مناسب وقوت کافی برای تامین امنیت شاهراه در اختیار نیروهای امنیتی قراردارد.
این مقام ارشد نظامی تاکید کردکه به هرقیمتی مسیر متذکره را از تهدیدها خارج ساخته، ولانه های طالبان را در این شاهراه نابود خواهدکرد.