5C18F6DB-61C9-48DE-9F29-ECBF7BFB5574

یک روزنامه نگار افغان میخواهد داخل کارزار انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گردد دکتور حلیم تنویر، ژورنالیست و مؤرخ افغانستان

فرحت نیوز،می خواهم فرهنگ قلم را جاگزین تفنگ سازم، اندیشه های مثبت جای خشونت و فساد را بگیرد، صلح بعوض جنگ تأمین گردد ، و رفاه و توسعه به ویرانگری و بیسوادی پایان دهد. این حرف هایست که دکتور محمد حلیم تنویر، روزنامه نگار و مؤرخ افغان منحیث نامزد آینده ریاست جمهوری افغانستان در هنگام ثبت و راجستر در کمسیون انتخابات افغانستان بیان داشت.
وی که متولد شهر کابل است و در رشته های ژورنالیزم، تاریخ و دیپلماسی تحصیلات دارد، در بخش های سیاسی و اجتماعی در افغانستان و دیگر کشور ها ایفای وظیفه نموده ،عنوان سفیر صلح در برنامه احیأی صلح بجای خشونت، را در سال 2002 از فدراسیون بین المللی صلح در نیویارک به دست آورد.
تنویر در سال های 2004 و 2008 میلادی نیز کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان بود که نسبت معاذیر اجتماعی و اقتصادی به دور دوم انتخبات راه نیافت. اکنون باردیگر وی ثبت نام نموده و یقیین دارد که موفق خواهد شد. زیرا ملت افغانستان از جنگ خسته شده اند واز کاندیدای دیگر که طی سه دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نتوانسته اند به خواسته های مردم برسند، شانس موفقیت را به خود و گروه سیاسی – فرهنگی خود میداند. زیرا وی با احترام به تساوی حقوق زنان و مردان افغانستان، سه اصل: صلح، رفاه و توسعه را میخواهد عملاً بنیاد گزارد. محو بیکاری،ایجاد یک نظام مختلط،امحای بیسوادی، بلند بردن اقتصاد،احیأی فرهنگ، سیاست فعال در منطقه و جهان را اصل پیشرفت در ایجاد اصل جهانی سازی با کاروان تمدن می داند
دکتور حلیم تنویر معتقد است که رهبری آینده افغانستان علاوه از شایسته گی تخصصی، باید: ۱- تاریخ افغانستان وجهان را بداند ، ۲- زبان های ملی و بین المللی را آګاه باشد، ۳ – از جامعه آګاهی کامل داشته و ۴ – روان مردم را خوب درک کند.
تنویر در راستای رسیدن و موفقیت دراین انتخابات، از کشور ها ی جهان و نهاد های مدنی و اجتماعی تقاضای همکاری های صادقانه و بی شائبه را دارد تا وی را در تحقق این آرمان ملی وبین لمللی کمک و حمایه نمایند. زیرا او تنها با قلم و اندیشه خود علیه این همه نابسامانی ها به مبارزه می پردازد. و مصمم است که پیروز خواهد شد.