فلبیثثیییب

دادستانی کل:قضیه آزاروازیت جنسی تیم فوتبال بانوان با قاطعیت بررسی میشود

به گزارش آژانس خبری فرحت،امروزیکشنبه (25 قوس) جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل افغانستان از بررسی همه جانبه وقاطعیت قضیه آزاروازیت جنسی تیم ملی فوتبال اینکشور دریک نشست خبری خبرداد.
جمشید رسولی که درمرکز اطلاعات ورسانه های حکومت دریک کنفرانس مطبوعاتی حاضرشده گفت هیأت مؤظف، تحقیقات خویش را در زمینۀ آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال بانوان کشور، به گونۀ جدی و همه جانبه به پیش می‌برد.
آقای رسولی می افزاید که به منظور جلوگیری از اختلال در روند تحقیق، به شمول رئیس و معاون فدراسیون فوتبال افغانستان، وظایف پنج تن از مسؤولان این نهاد به حالت تعلیق درآمده است.
آقای رسولی علاوه میکند که در این زمینه تا اکنون، از 15 تن به شمول مسؤولان فدراسیون فوتبال کشور تحقیق شده است و به خاطر روشن شدن بهتر قضیه، این تحقیقات ادامه دارد.” وی تأکید کرد که این تحقیقات بر اساس یک پلان تحقیقاتی منظم از سوی هیأت مؤظف ترتیب شده بود، انجام می‌شود.
به قول آقای رسولی در پیوند به این ادعا در کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان در کشور اردن، از فدراسیون فوتبال کشور فهرست کامل افرادی که با این تیم به اردن سفر کرده بودند نیز خواسته شده و از برخی این افراد که در داخل کشور هستند تحقیقات نیز شده است. به گفتۀ آقای رسولی اعضای این هیأت، در تماسی با دختر خانمی که ادعای آزار و اذیت جنسی بر اعضای تیم ملی فوتبال بانوان کشور را مطرح کرده بود، خواسته است تا اسناد، مدارک و شواهدی را که در این زمینه در اختیار دارد، با این هیأت شریک سازد وافزون بر مسؤولان فدراسیون فوتبال کشور و دیگر افراد دخیل در این قضیه، از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان کشور نیز خواسته شده تا به خاطر روشن شدن هرچه بیشتر این قضیه، با این هیأت همکاری کنند.
آقای رسولی تأکید کرد: “به محض این که هیأت به شواهد و مدارکی که درنظر دارد، دست یابد به تحقیق خویش پایان خواهد داد و افراد دخیل در این قضیه مورد پیگرد جدی دستگاه عدلی و قضایی کشور قرار خواهند گرفت.” وی همچنان افزود که یافته‌های این هیأت از طریق رسانه ها با شهروندان کشور شریک خواهد شد.
این درحالیست که چندی قبل روزنامه گاردین به نقل از شماری از اعضای پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان مدعی شده بودند که اعضای این تیم آزار و اذیت جنسی می بینند.
گفتنی است که به دنبال نشر گزارش مبنی بر آزار و اذیت جنسی بر اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان، فدراسیون جهانی فوتبال نیز اعلام کرده است که این اتهام ها را بررسی می کند.