3C8C5887-7F22-4804-A729-E632660C7FA9

ویس برمک وزیرداخله افغانستان رییس جدید پیژنتون این وزارت را معرفی کرد

به گزارش آژانس خبری فرحت،ویس احمد برمک وزیرداخله افغانستان امروز یکشنبه (6 عقرب) در محفل معرفی پاسوال نعمت الله حیدری رییس جدیدالتقرر پیژنتون این وزارت از ریشه کن سازی کامل فساد از اداره پیژنتون تاکید کرد.
آقای برمک ضمن تاکید برپاکسازی این اداره از فساد افزود پیژنتون نیاز جدی به سیستم سازی واصلاحات ساختاری در این بخش مهم این وزارت دارد.
وزیر امورداخله با بیان اینکه مشکلات و چالشهای موجود در وزارت امورداخله از گذشته ها به اینطرف به میراث مانده است؛ گفت که کار روی آوردن اصلاحات و سیستم سازی در بخش های مختلف این وزارت بگونه جدی جریان دارد وبه این پروسه یک مدت زمانگیر خواهد بود.
وزیر امورداخله با اشاره بر اینکه مبارزه جدی با فساد در صدر برنامه های رهبری این وزارت قرارداشته افزود که در یک سال اخیر تغیرات چشمگیری در ادارات مختلف وزارت امورداخله از جمله ادارات مالی و بودجه، تدارکات و بخش های لوژستیک به میان آمده است. آقای برمک، تغیرات و اصلاحات بوجود آمده در پیژنتون را بسنده ندانسته به رئیس جدید این اداره دستور داد که روی یک پلان اصلاحی به منظور مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات به ویژه در سیستم منابع بشری آن اداره کار نموده و تا سه هفته دیگر از پیشرفت های کاری شان به رهبری وزارت امورداخله گزارش ارایه نمایند. سپس پاسوال نعمت الله حیدری رئیس عمومی پیژنتون این وزارت تعهد کرد که منحیث یک افسر این کشور در پیشبرد برنامه های کاری مطابق به هدایات رهبری وزارت امورداخله از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهد کرد. آقای حیدری اطمینان داد که مبارزه با فساد را در اولویت کاری خود قرار داده و به زودی تغیرات مثبت را در این اداره به وجود خواهد آورد. قبلاً پاسوال شاه ولی صافی معاون معینیت پالیسی و استراتیژی وزارت امورداخله به صفت سرپرست اداره پیژنتون معرفی گردیده بود که با معرفی رئیس جدید آن اداره، آقای صافی دوباره در معینیت پالیسی به کارش آغاز نمود.