44379404_188257752056061_1749578073604358144_n

درحمله انتحاری شام امروز کابل 75 تن کشته وزخمی شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،وزارت صحت عامه افغانستان میگوید در حمله انتحاری شام امروز (شنبه 28 میزان) در کابل 15 تن بشمول 8 پولیس کشته و60 تن دیگر زخم برداشته است.
بصیر مجاهد مسول مطبوعات فرماندهی پولیس کابل گفته است که فرد انتحارکننده قبل از اینکه خود را به یکی از مراکز رای دهی در مربوطات حوزه 17 امنیتی برساند توسط پولیس شناسایی ومواد انفجاری را که در بدنش کارگزاری کرده بود منفجر کرده است.
گزارشاتی وجود دارد که در این حمله 15 تن بشمول 8 منسوب پولیس جان باخته و60 تن دیگر که شامل پولیس ومردم عام می باشند زخمی شده اند.
مسولان در وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که زخمی های این رویداد به شفاخانه های نزدیک محل انتقال شدند.
تاحال فرد ویا گروهی این مسولیت برعهده نگرفته است اما در روز های اخیر، طالبان مسلح از طریق نشر اعلامیه های متعدد به مردم افغانستان هشدار داده بودند تا در روند انتخابات که به گفتۀ آنان از “سوی خارجی ها تحمیل” شده است، شرکت نکنند، زیرا آن گروه پلان دارد تا مراکز رای دهی را آماج حملات قرار بدهد.
درهمین حال مقامات وزارت داخله افغانستان ناامنی ها را در روز اول انتخابات ولسی جرگه می پزیرند .
وبس احمد برمک، وزیر داخلۀ این کشور، در مصاحبه ای با طلوع گفته است که تا ساعت چهار پس از چاشت امروز شنبه، جمعآ ۱۹۲ حملۀ “کوچک و بزرگ” بر مراکز رای دهی و پوسته های امنیتی در سراسر افغانستان صورت گرفته است.
در حالیکه به گفتۀ این مقام ارشد امنیتی حدود ۱۸۰۰ تهدید امنیتی در روز انتخابات وجود داشت.
به گفته ی آقای برمک در حملات امروز 17 غیرنظامی بشمول حمله انتحاری که در یکی از مراکز رای دهی در حوزه هفدهم امنیتی پولیس کابل رخداده و83 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.
این مقام ارشد امنیتی گفته است که تا حال ۱۰ پولیس افغان و یک سرباز ارتش در روز انتخابات کشته شده و ۱۹ پولیس دیگر در سراسر افغانستان زخمی شده است.