AR-180729945.jpg&MaxW=780&imageVersion=16by9&NCS_modified=20180722051422

ارزش کلدار پاکستان در برابر پول افغانی در ننگرهار بالا رفته است

به گزارش آژانس خبری فرحت،شماری از باشنده‌گان ولایت ننگرهار می‌گویند که استفاده از پول افغانی نسبت به کلدار پاکستانی در این ولایت کاهش یافته است و اکنون بیشتر داد و ستدها در این ولایت با پول کلدار صورت می‌گیرد.
حفیظ الله، باشنده ومالک یک ماهی پزی در ساحه درونته شهر جلال آباد، به فرحت گفت: در این روزها به جای افغانی از کلدار پاکستانی زیاد تر استفاده می‌شود.
وی علاوه میکند زمانیکه ما در شهر وبازار می‌رویم،افغانی را نمی‌گیرند و پول کلدار می‌خواهند.
این باشنده شهر جلال آباد، میگوید آوازه شد که کلدار پاکستانی ممنوع می‌شود و حالا دوکانداران از پول افغانی استفاده می‌کنند، که متاسفانه این حرف ها یک حرف رسانه ی بوده وحکومت نتوانست جلو این کار را بگیرند.
باشنده گان ننگرهار میگویند اگر خرید وفروش به افغانی باشد ما بیشتر میتوانیم در معاملات تجاری خود سود بیشتر ببریم که متاسفانه حکومت محلی خود را در تطبیق چلش پول افغانی در برابر کلدار پاکستانی نا توان احساس میکند.
تیمورشاه یکی دیگری از باشنده گان این ولایت است که می گوید پول افغانی هویت ما ست باید در حصه پول مان توجه خاص داشته باشیم که بد بختانه این کار از توان ما بالاتر است وترویج پول افغانی باید از سوی حکومت جدی گرفته شود تا هویت مان حفظ باشد.
این درحالیست که چندی قبل عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، گفته بود که اداره محلی به باشنده‌گان این ولایت یک ماه فرصت داده است تا استفاده از کلدار پاکستانی را پایان دهند وبر اقدامات جدی حکومت محلی در این خصوص تاکید کرده بود.
اما تا کنون این مشکل در ولایت ننگرهار جدی گرفته نشده وپول افغانی در برابر کلدار ارزش اش را از دست داده است.
نه تنها در ننگرهار بلکه در تمام ولایت‌هایی که در کنار خط دیورند قرار دارند داد و ستد با کلدار پاکستانی صورت می‌گیرد که این خود یک چالش در برابر حکومت است.