40802691_463758724123909_6724207120809459712_n

درحمله انتحاری غرب کابل 81 تن کشته وزخمی شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،حوالی ساعت 6:00 شام امروز چهارشنبه (14 سنبله) حمله کننده انتحاری در غرب کابل یک ورزشگاه پهلوانی را هدف قرار داد.
مسولان امنیتی در فرماندهی پولیس کابل این حمله را که در ورزشگاه پهلوانی میوند در منطقه قلعه ناظر دشت برچی در مربوطات حوزه ششم پولیس صورت گرفته است تاید میکند.
لحظه ی از حمله اولی نگذشته بود که یک انفجار نیرومند دیگر در مکانی رخداد که خبرنگاران بخاطر پوشش خبری در آنجا تجمع کرده بودند.
وحید مجروح مسول رسانه های وزارت صحت افغانستان میگوید که در این حمله 65 تن زخمی و16 تن بشمول دو خبرنگار(صمیم فرامرز و رامز حیدری) در جمع شهدا این رویداد شامل هستند.
درهمین حال این رویداد واکنش های تند مسولان حکومتی وغیرحکومتی را نیز در قبال داشته است.
حامد کرزی رییس جمهورپیشین افغانستان در صفحه فیسبوک اش نوشته است: دشمنان مردم افغانستان يكبار ديگر با ارتكاب جنايت ضد بشرى شمارى از هموطنان عزيز ما را به شمول ورزشكاران و خبرنگاران شهيد و زخمى ساختند.
آقای کرزی می افزاید،حمله بر مردم ما خلاف تمام اصول و موازين انسانى و اسلامى و نشانه آشكارى از تلاش های دشمنان اين خاك براى ايجاد تفرقه است.
امرالله صالح رییس پیشن امنیت ملی افغانستان گفته است:اگر مردم غرب کابل بخواهند حاضر است که به جوانان این زون با استفاده از تجارب خود اموزش های نظامی بدهد تا خودشان در تامین امنیت مناطق شان از آن استفاده کنند.
پس از این رویداد ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح این حمله را از سوی افراد وابسته بخودشان رد کرد.
تاکنون مسولیت این رویداد را گروهی بدوش نگرفته است.