30729147_364075354092247_8484862512606022806_n

مهاجرين افغان در يونان ازچهار روز بدینسو اعتراض دارند

به گزارش آژانس خبری فرحت،ادامه اعتراضات مهاجرین افغان مقیم کشوریونان به چهارمین روزش رسید.
مهاجرین افغان مقیم در کمپ موریا شهرمی سیلینی کشوریونان دست به اعتراض زدند وخواهان عدالت ازحکومت ونماینده گی افغانستان در آنشکور هستند.
فرشته ازيونان به فرحت میگوید دراین کمپ به تعداد۱۲صد نفر بشمول اطفال زنده گی می‌کنند ‌آنان بخاطرعدم رسیده گی به مشکلات شان از سوی سفارت افغانستان ودولت آنکشور دست به اعتراض زدند وبه چهارمین روزش رسیده است.
مسعود نماینده مهاجرین افغان در کمپ موریابه فرحت گفت به تعداد۱۲صد نفر از افغان ها که در این کمپ‌ بود وباش می‌کنند هیچ نوع رسیده گی به مشکلات شان در این کشور نشده که حتی روز گذشته شخصی بنام علی خوشی بر اثر مریضی که عاید حالش گردیده بود جان باخت،علی ۲۷ سال سن داشت از وی خانم و یک طفل که به بی سرنوشتی به سر می برد باقی مانده است و جسد وی نیز دریکی از شفاخانه ها نگهداری می‌شود.
آقای مسعود می افزاید مسوولان کشور یونان روزانه صدها نفر از مهاجرین کشورهای مختلف را که دراین کمپ هستندبه پایتخت یونان انتقال می‌دهند اما از افغان‌ها یاد آوری هم نمیکنند.
زهره حسینی،یکی ازهمین مهاجرین است که می‌گوید:خودم با یازده نفر از اعضای فامیلم به اثرمشکلاتیکه داشتیم به یونان مهاجرت کردیم ‌تاکنون که مدت ۴ ماه می‌شود در کمپ موریا به بی سرنوشتی زنده گی می‌کنیم.
دوشیزه حسینی،علاوه می‌کند شخصآخودم افسربرحال وزارت امور داخله بودم که نهایتافشازها وتهدیدات امنیتی باعث شد تا از وطن برون شویم.
با تماس های مکرر با وزارت خارجه افغانستان موفق به گرفتن معلومات در این مورد نشدیم.