29666582_380910759043568_1206298789_n

سه تن از افراد مسلح وابسته به حزب اسلامی در بغلان کشته شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،قبل از چاشت امروز افراد مسلح درساحه یکه چناب در منطقه بالا دوری بابه نظر در مسیرشاهراه پلخمری بغلان بالای پوسته های نیروهای امنیتی پولیس حمله کردند وبا نیروهای امنیتی یک ونیم ساعت درگیرشدند.
اکرام الدین سریع فرمانده پولیس بغلان با تاید این درگیری میگوید، نیروهای امنیتی با حمایت پولیس محلی سه تن از افراد مسلح را کشته که اجساد آنان با دو میل سلاح کلاشینکوف ودو عراده موترسایکل بدست نیروهای امنیتی شامل درعملیات قرار گرفته است.
فرمانده پولیس بغلان می افزاید کشته شده ها از افراد فرمانده میرویس یکی از فرمانده هان وابسته به حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار بوده که درجمع آنان ذکریا داماد فرمانده میرویس که مسول عشروذکات بزور در منطقه بالا دوری وزمانخیل این ولایت بودند شامل می باشد.
به گفته مسولان نظامی بغلان در دو روز گذشته این افراد تقریبآ ۸۳ رآس گوسفند از مردم ودهاقین جمع آوری نموده که اسناد کتابچه تکت (جبهه خالد بن ولید) مربوط به حزب اسلامی فرمانده میرویس به دست پولیس قرار گرفته است.
قابل ذکر است که چندی قبل در ساحه فوق الذکر ۳تن از ساکنین ولایت کندز که در جمع شان عصمت الله اتمانزی برادر مشاور رییس جمهور غنی شامل بود توسط افراد حزب اسلامی بنام مختار یکی از سرگروپان فرمانده میرویس اختطاف گردیده بودند و۷۰ روز را در قید این گروه دریک چاه سپری کرده اند که درنتیجه ۵ تن از افراد حزب اسلامی وابسته به سرگروپی مختار از قرارگاه خالد بن ولید در سرک هفتم فابریکه قند این ولایت گرفتار و یک میل سلاح کلاشینکوف یک قبضه راکت و یک میل پیکا نیز بدست نیروهای امنیتی افتیده بود.