21766746_2045727799046972_4698314180447629499_n

طالبان از وزیر دفاع آمریکا و دبیر کل ناتو در کابل با موشک استقبال کرد

به گزارش آزانش خبری فرحت،صبح امروز چهارشنبه (۵ میزان) طالبان مسلح با پرتاب چند موشک برمیدان هوایی کابل حمله گروهی کردند،

این حمله زمانی صورت میگیرد که چند ساعت قبل از پرتاب موشک بالای میدان هوایی کابل بشمول وزیردفاع ایالات متحده آمریکا دوم مقام ارشد غربی دریک سفر غیرمترقبه وارد کابل شدند.

منابع امنیتی افغانستان می‌گویند، هدف اصلی این گروه، حمله بر هواپیمای حامل وزیر دفاع آمریکا بوده است که به میدان هوایی نظامی تحت کنترول نیروهای خارجی در شرق میدان هوایی بین المللی کابل نشست کرده بود. گروه طالبان نیز گفته اند هدف شان هواپیمای حامل وزیر دفاع آمریکا بوده است.

پیش از این یک منبع امنیتی به بی بی سی گفته است که چهار مهاجم در شمال فرودگاه کابل سنگر گرفته و به سوی فرودگاه کابل آر پی جی شلیک می کنند. سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت داخله در تویترش نوشته است ،حدود ساعت پنج بعد از ظهر ، عملیات تصفیوی نیروهای قطعات خاص به پایان رسیده و تا هنوز سه مهاجم کشته شده اند.

بر بنیاد این معلومات، مهاجمان در یک خانه در نزدیکی میدان هوایی سنگر گرفته بودند و در این شش ساعت از آنجا در برابر نیروهای امنیتی مقاومت می کردند.

در این حمله، یک غیر نظامی کشته و یازده غیر نظامی دیگر زخمی شده اند. نجیب دانش در ساعات نخست این حمله در تویترش از زخمی شدن پنج غیر نظامی در نتیجه اصابت یکی از موشک ها به یک خانه غیر نظامیان، خبر داده بود.

آقای دانش در صفحه تویترش نوشته است: ” به اثر اصابت یک فیر راکت حوالی ۱۱:۱۰ پیش از ظهر امروز در یک منزل مسکونی در منطقه پکتیاکوت ناحیه نهم کابل، یک خانم کشته ویازده تن دیگر زخم برداشته است.

این حمله، همزمان با سفر ارشد ترین مقام نظامی امریکا و دبیر کل ناتو، به شدت به حیثیت حکومت افغانستان لطمه زد. ظاهرن این حمله هر چه باشد، ناشی از ضعف استخباراتی و کشفی نیروهای امنیتی افغانستان است. حمله‌ای که در پنج کیلومتری ارگ ریاست جمهوری صورت گرفته است و این منطقه نیز به شدت زیر تدابیر امنیتی جدی قرار دارد.

با این حال، این دو مقام ارشد غربی امروز در کنفرانس خبری مشترک با رییس جمهور غنی، از مبارزه جدی با طالبان و تروریزم در افغانستان حرف زدند. آنها گفتند که افغانستان را تنها نمی گذارند و حضور نیروهای ناتو و استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، بیانگر جدی بودن شان در امر مبارزه با تروریزم در افغانستان است.

در مورد شمار دقیق شلیک موشک به فرودگاه کابل، خبری دقیقی در دست نیست .