a45bb30ca747ace67a5c92862fe29edb_XL

طالبان مسلح در قره باغ غزنی ۱۲ تن هزاره را با خود بردند

به ګزارش آژانس خبری فرحت،صبح امروز طالبان مسلح یک عراده موتر را که تمام سرنشینان آن از قوم هزاره ها بودند با خودشان برده اند.

یک منبع مردمی در تماس تلفونی به آژانس خبری فرحت ګفت چندی قبل دریک دعوی بالای نوبت آب زراعتی که درمنطقه لالا ولسوالی قره باغ ولایت غزنی صورت ګرفت اسامی خان وزیر وزیری یکتن از باشنده ګان قریه شیرآباد این ولسوالی توسط برادران هزاره به قتل میرسد وجسد خان وزیر را بالای زمین میګذارند.

منبع افزود دعوی آنان به دولت محلی راجع ګردیده وسرانجام با مداخله رهبران قوم هزاره موجه ګردیده واین قضیه ناحل شده باقی ماند ودست درازی های مقامات حکومتی درمیان میاید واین قضیه را دنباله دار میسازد،زمانیکه دولت محلی به خواسته های وزیری ها رسیده ګی نمیکند آنان مجبورمیشوند تا به محاکم سحرایی (طالبانی) مراجعه کنند که بلاخره طالبان مسلح روزګذشته شنبه(۲۸ اسد) ۴ تن از برادران هزاره را با خودشان می برند.

این منبع علاوه میکند حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز (۲۹ اسد) درمسیرشاهراه قره باغ طالبان مسلح یک عراده موتر نوع تونس را که تمام سرنشینان آن موتراز برادران هزاره می باشد را توقف داده وهشت تن را به جای نامعلومی با خودشان انتقال میدهند.

تاکنون مشخص نیست طالبان مسلح این قضیه را چګونه بررسی خواهد.

با تماس های مکرر موفق به دریافت معلومات دراین مورد از مسولان محلی نشدیم.