forces23-651x260

۱۳۰ تن از نیروهای امنیتی افغان در فاریاب به طالبان تسلیم شدند

بربنیاد گزارش های رسیده از ولایت فاریاب نیروهای امنیتی افغان که از چند روز بدینسو در محاصره طالبان مسلح قرار داشت صبح امروز به طالبان مسلح تسلیم شدند.

عبدالکریم یورش سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب میگوید ۱۳۰ تن از نیروهای امنیتی افغان که شامل ارتش ملی،پولیس ملی ونیروهای خیزش مردمی که از دو روز بدینسو از ولسوالی کوهستانات این ولایت عقب نشینی کرده بودند ودر قریه خیرآباد این ولایت در محاصره طالبان قرار داشتند صبح امروز دوشنبه (۲ اسد ) به علت عدم نیروهای کمکی با طالبان تسلیم شدند.

به گفته ی آقای یورش، نیروهای خیزش مردمی که به طالبان پیوسته‌اند، افرادی‌اند که زیر فرمان ناصر قومندان یکی از فرمان‌ده‌های پولیس در ولسوالی کوهستان فاریاب وظیفه انجام می‌داده‌اند..

کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید، ۳۰ کماندو، ۱۰ سرباز پولیس محلی و ۲۰ سرباز اردو ملی شامل افراد پیوسته به طالبان هستند.

گفتنی‌ست که ولایت فاریاب در این اواخر به ولایت شدیدا ناامن شمال افغانستان مبدل شده که صبح روز گذشته، ولسوالی کوهستان این ولایت به دست طالبان سقوط کرد.

پس از سقوط این ولسوالی مسؤولان امنیتی در ولایت فاریاب و وزارت دفاع ملی روز گذشته تاکید کردند که علمیات واپس ګیری ولسوالی کوهستان این ولایت به زودی آغاز خواهد شد.