18057714_877011415770090_2482032247191468240_n

۲۵۰ تن از افسران تازه نفس زن از اکادمی پولیس کابل فارغ شدند

امروزسه شنبه ۵حمل ۲۵۰ تن پولیس زن بعداز فراگیری یک دوره آموزشی دوماهه از اکادمی پولیس وزارت امورداخله افغانستان فارغ گردیدند.
محفلی که به اشتراک داکتر سیما ثمر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر و شماری از مسئولین وزارت امور داخله، در قوماندانی عمومی اکادمی پولیس برگزار گردیده بود، داکتر سیما ثمر، نقش پولیس زن را در جهت تامین امنیت کشور ارزنده خوانده گفت که پیوستن این نیروها در چوکات وزارت امور داخله و تقویت نیروهای پولیس ملی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر تصریح کرد که نیروهای پولیس زن، از اراده قوی در برابر سرکوب تروریستان داخلی و خارجی برخوردار اند و در کنار برادران شان در جهت رفاه و آسایش مردم بدون خستگی سعی و تلاش می نمایند که مردم افغانستان نیزعملکرد این نیروها را به دیده‌ی قدر می نگرند.
همچنان پاسوال عبدالجبار پردلی قوماندان عمومی اکادمی پولیس، ضمن اشاره به مسلکی شدن روز افزون نیروهای پولیس ملی گفت که این نهاد آموزشی به هدف آموزشهای مسلکی نیروهای پولیس ملی بیشتر از هر زمان دیگری اقدامات جدی را روی دست گرفته است.
قوماندان عمومی اکادمی پولیس افزود که فارغان این دوره آموزشی قبلا در اکادمی سیواس کشور ترکیه به مدت شش ماه آموزشهای فنی و مسلکی را آموخته اند که بعد از فرا گرفتن کورس دوماهه ارتقای رتب، از اکادمی پولیس فارغ گردیده اند.
وی افزود که جهت تشویق هرچه بیشتر این نیروها وزارت امور داخله برای آنعده از افسران و ساتنمنان زن، که سویه تحصیلی شان به درجه لیسانس بوده، به یک یک رتبه ترفیع فوق العاده و شماری دیگر که از سویه تحصیلی متوسط برخوردار اند یک سال قدم اهدا نموده است.