AC6I0944 copy

رئیس جمهورغنی:تروریستان در هفته های اخیر مکان من نداشته اند

مقامات محلی بلخ در شمال افغانستان می گویند که ده مهاجم انتحاری پس از چاشت دیروز با استفاده از دو رنجر وارد قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مزار شریف شده اند.

این حمله بعداز ظهر دیروز جمعه(۱حمل) در قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ صورت گرفته که نخست یکی از مهاجمان مواد انفجاری همراهش را به دروازه ورودی قول اردو منفجر کرده است.

منابع امنیتی گفته اند که پس از انفجار اولی مهاجمان سوار بر دو موتر رنجر ملبس با لباس های نیروهای اردوی ملی زمانی حمله کردند که شماری از نظامیان افغان درحال بیرون شدن از مسجد در این قول اردو بودند.

رئیس جمهورغنی در واکنش به این حمله میگوید تروریستان یکبار دیگر در روز جمعه با حمله به مسجد ونمازگزاران دست به جنایت زدند که در اثرآن شماری از سربازان قول اردوی ۲۰۹ شاهین شهید وزخمی شدند.

رئیس جمهورعلاوه میکند این عملکرد تروریستان در مغایرت با اصول و آموزه های اسلامی و ارزش های انسانی می باشد.

رئیس جمهور افزود، گروه های تروریستی در هفته های اخیر در هیچ نقطه کشور مکان امن نداشته اند،از اچین ولایت ننگرهار تا ولایت بغلان هدف حمله های موفقانه نیروهای امنیتی افغان قرار گرفتند.

درهمین حال وزارت دفاع ملی افغانستان بانشر اعلامیه ی گفته است، درگیری پس از حدود 5 ساعت با کشته شدن مهاجمان پایان یافته و در این حمله تروریستی 8 تن از نیروهای ارتش ملی شهید و 11 تن دیگر زخمی شده اند.

گروه طالبان با نشر پیامی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته و مدعی شده اند که د راین حمله نزدیک به 100 تن از نیروهای امنیتی را هدف قرار داده اند.