6082125_368

پناه گاهای داعش درننگرهار در هماهنگی با دولت افغانستان هدف قرار گرفته است

نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان بزرگترین بمب غیر هسته یی برای از بین بردن پایگاه گروه داعش در ولایت ننگرهار  را استفاده کرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، استفاده از بزرگترین بم غیرهسته ‌یی این کشور را در ولسوالی اچین ننگرهار بر ضد داعش یک ماموریت بسیار موفقانه خوانده است.

ارگ ریاست جمهوری می گوید این حمله هوایی در هماهنگی با حکومت افغانستان برای نابودی پایگاه داعش صورت گرفته است.

استفاده از بزرگترین بمب غیر هسته یی در ولسوالی اچین ننگرهار با واکنش های گوناگون روبرو شده است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، استفاده از بزرگترین بم غیرهسته ‌یی این کشور را در ولسوالی اچین ننگرهار بر ضد داعش یک ماموریت بسیار موفقانه خواند.

آقای ترامپ در یک نشست اضطراری گفت که بسیار زیاد بالای مردم و ارتش کشورش افتخار می ‌کند و این یک ماموریت موفق دیگر بود که انجام شد.

رییس جمهورایالات متحده گفت که او دستور انجام این ماموریت را داده بود و ارتش ایالات متحده در جهان بهترین است.

ارگ ریاست می گوید این حمله هوایی در هماهنگی نزدیک با حکومت افغانستان بخاطر از بین بردن پایگاه گروه داعش صورت گرفته است.

ریاست جمهوری استفاده از این بمب غیر هسته یی را برای از بین بردن گروه داعش در کشور بسیار موثر دانسته و می گوید این بمب به دلیل استفاده شده است که از تلفات نیروهای امنیتی کشور جلوگیری صورت گیرد.

اما حامد كرزى استفاده از بمب MOAB بر ولسوالى اچين ولايت ننگرهار را كه بعد از بمب اتمى در نوع خود بزرگترين بمب محسوب ميگردد و براى اولين بار در ميدان جنگ از آن استفاده ميشود، محكوم نمود.

آقای کرزی اين حمله را نقض آشكار حاكميت ملى، سرزمين و محیط ‌زیست افغانستان ميداند.
رئيس جمهور پيشين اين حمله را جنگ عليه تروريزم نه بلكه بهانه يى براى استفاده از خاك افغانستان به حيث آزمايشگاه تسليحات جديد کشتار جمعی امريكا ميداند.