17879795_1161305370647002_7080249032907776256_o

سنگ تهداب یک مرکزصحی در غزنی به ارزش ۷۸ هزاردالرآمریکایی گذاشته شد

مسولان محلی ولایت غزنی میگویند صبح امروز سه شنبه(۲۲حمل)سنگ تهداب یک مرکز رسیدگی به زخمیان رویدادهای عاجل به ارزش نزدیک به ۷۸ هزار دالر آمریکایی در این ولایت گذاشته شد.
عبدالکریم متین والی غزنی حین تهداب گذاری این مرکز صحی گفت که پس از این زخمیان وخیم رویدادهای ترافیکی و جنگ به جای کابل در خود غزنی و در همین مرکز تداوی خواهند شد.
آقای متین افزود قبل از این امکانات تداوی زخمیان که شکستگی استخوان داشتند برای تداوی به کابل انتقال می شدند که بیشتر آنان در مسیر راه جانهای شانرا ازدست میدادند .
والی غزنی میگوید کار اعمار تعمیر مرکز تروما سنتر در ظرف شش ماه آینده تکمیل خواهد شد و تا آنزمان خدمات این مرکز در شفاخانه فعلی غزنی ارایه میشود.
داکتر شاهرشاه نیکمل ریس صحت عامه ولایت غزنی میگوید کار ساخت تعمیر این مرکز صحی دوازده بستره ( ۷۷۸۰۰) دالرهزینه بر میدارد که دارای هشت اتاق با تمامی ملحقات آن بوده و کار ساخت آن تا شش ماه تکمیل خواهد شد.
وی میگوید این مرکز به شمول یک متخصص بخش استخوان و یک جراح یازده تن پرسونل مسلکی با امکانات مدرن در خدمت مردم خواهد بود.
گفتنیست که قبل از این نیز دو مرکز تروما با امکانات ابتدایی در مربوطات مقر و قره باغ غزنی ساخته شده بودند که به زخمیان رویدادهای ترافیکی خدمات اولیه را ارایه میکردند.