15823527_373489666349661_4514242396399806488_n

تعمیرولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار از سوی طالبان مسلح آتش زده شد

داکتر ضیا والی تخار می گوید گروه طالبان مسلح شب گذشته به هدف سقوط ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار بالای این ولسوالی حمله گروهی کردند.

آقای ضیا علاوه میکند طالبان پس از شكستِ پي در پي در ولسوالي درقد، شب گذشته باراه اندازي حملاتِ تهاجمي شان از چندين استقامت خواستند ولسوالي خواجه بهاوالدين را در تصرف شان در آورده مردم اين ولسوالي را نا آرام بسازند و مانند خواجه غار تمامي ادارات و شهرِ اين ولسوالي را به آتش بكشند. که با رسیدن نیروی کمکی از مرکز ولایت تخار به این ولسوالی حمله تهاجمی طالبان بعداز نیم ساعت دفع شد و آنگروه با شکست روبرو شدند.

درهمین حال شیر عزیز کامه وال فرمانده عمومی پولیس در زون شمال شرق میگوید، طالبان مسلح شب گذشته بالای ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار یورش بردند که درنتیجه درگیری ۳ تن از طالبان کشته و ۴ تن دیگرشان زخم بردا شته است آقای کامه وال علاوه نمود که چهار تن از پرسونل پولیس سرحدی نیز درین نبرد زخم برداشته اند و تعمیر ولسوالی نیز در جریان نبرد حریق شده است .

از سویی هم سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید به زودی عملیات بهاری در ولایت های که در تهدید بلند امنیتی از سوی گروه های مخالف مسلح دولت قرار دارد راه اندازی خواهد شد.

وزارت دفاع ملی از آماده گی های لازم نیروهای امنیتی و راه اندازی یک عملیات بهاری در آینده نزدیک خبر میدهد.

به گفته آقای وزیری با راه اندازی این عملیات بهاری، سال پیشرو سال خوبی برای نیروهای امنیتی کشور خواهد بود.