16935767_253770978402817_1150708177_o

سخنگوی والی تخاربرخی ازنماینده گان مجلس را به اخاذی متهم میکند

مقام ها محلی در ولایت تخار می گویند، صبح امروز (8حوت) یک فروند هواپیمای N102MF  که از آن به هدف مسافربری کار گرفته می شود در میدان هوایی این ولایت نشست کرد.

سنت الله تیمور، سخنگوی والی تخار به آژانس خبری فرحت گفت، این میدان هوایی با معیارهای جهانی ساخته شده و مصارف ترمیم و بازسازی آن از سوی داکتر ضیا والی تخار و باشنده گان این ولایت  پرداخت شده است.

آقای تیمور علاوه میکند، بازسازی این میدان هوایی از ماه حمل سال 1395 آغاز شده و بجز آسفالت رندوی، تمام کارهای تخنیکی دیگر آن به هزینه 2 میلیون دالرآمریکایی تکمیل شده است.

آقای تیمور دست داشتن برخی از نماینده گان مردم تخار در مجلس را به توطیه بخاطر به تعویق انداختن کار این میدان کرده است.

آقای تیمور به خبرنگار فرحت گفت کسانی که در امر دوباره سازی این میدان دست داشتند آغا صاحب سید اکرام الدین معصومی،رئیس عبدالباقی، ازجمله اشخاصی  هستند  که همیشه در صد راه بازسازی وپروژه های انکشافی دراین ولایت به مسولان محلی مزاحمت ایجاد میکنند ومیخواهند در تمام پروژه ها سهم داشته باشند.

به گفته وی، پیشنهادهایی نیز بمنظور همکاری حکومت افغانستان در قبال آسفالت رندوی آن به نهادهای مسوول دولتی فرستاده شده و در صورت عدم همکاری حکومت افغانستان هم به زودترین فرصت کار آسفالت آن به همکاری مردم آغاز می شود.

ساخت یک میدان هوایی برابر با معیارهای جهانی از مصرف مردم در افغانستان بی پیشینه خوانده می شود و به گفته شهروندان تخار این کار از بهر فراهم شدن سهولت ها در زنده گی شان مفید دانستند.

به گفته مقام های محلی تخار، پیشنهادهایی هم به شرکت های هوایی در کشور فرستاده شده و این شرکت ها نیز از آغاز فعالیت های شان اعلام آماده گی کرده اند.

میدان هوایی شهر تالقان هم اکنون با 35 متر عرض و 2 کیلومتر طول خط رندوی آماده پرواز و نشست هواپیماهای کوچک است و گفته می شود 1/5 کیلومتر ساحه انکشافی نیز دارد.