888iiiiikkkk

فریادی یکی از فرماندهان مشهورشبکه حقانی توسط نیروهای امنیت ملی کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با نشرخبرنامه ی گفته است طی یک عملیات مشترک نیرو های خاص این ریاست خان بادشاه فرزند گلاب شاه یکتن از فرماندهان برجسته گروه تروریستی حقانی که به فریادی مشهور است همراه با چند تن دیگر از فرماندهان ساحوی طالبان کشته شده اند.

در این حمله هوایی همراه با فرمانده فریادی معاون اش سیدان مشهور به فدایی باشنده قریه پیرکوټي ولسوالی ارگون، محسن باشنده قریه مداخیل وزیرستان شمالی و فرمانده گروه ۳۰ نفری تروریستی همراه با یکتن دیگر که هویت آن تا حال معلوم نگردیده است کشته شده اند.
فرمانده فریادی مسئولیت آموزش و آماده نمودن افراد انتحاری شبکه حقانی و رهبری حملات زیادی تروریستی بر ضد دولت افغانستان را در ولایت خوست، پکتیا و زابل نیز بر عهده داشت.
خبرنامه می افزاید فریادی در اعدام و محاکمه صحرایی بیشتر از مردم عام افغان نیز دست داشته و نزدیک به سه هفته قبل دو تن از جوانان کشور را به جرم اینکه گویا به نیرو های امنیتی افغان جاسوسی مینمایند اعدام نمودند.
خان بادشاه نه تنها تمامی کار های نظامی و عملیاتی گروه حقانی را در ولایت پکتیکا به پیش میبرد بلکه به دیگر ولایات نیز به منظور حمایت از طالبان جنگجو اعزام مینمود.