1I2A2666 copy

شرکت برشنا قرار دادهای دیزاین،تدارک،تجهیزوتوزیع شبکه های برق را با دوشرکت خارجی امضا کرد

در مراسم امضای قراردادهای متذکره که ظهر دیروز در ارگ انجام شد،قدرت الله دلاوری رئیس شرکت برشنا گفت، ارزش پروژۀ مذکور۵۵،۸ میلیون دالر می باشد که از کمک های بلاعوض بانک انکشاف آسیایی تمویل می گردد. او افزود، این پروژه همزمان با پروژه ۵۰۰ ولت آسیای میانه طی دو سال تکمیل خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری فرحت،آقای دلاوری اضافه کرد که امضای این چنین قراردادها برای تحقق اهداف شرکت برشنا در بخش برق رسانی به مناطق دور و نزدیک کمک خواهد کرد و این روند همچنان ادامه دارد. دلاوری گفت که با تکمیل شدن این پروژه ها، در پل علم ولایت لوگر به تعداد ۱۳۰۰۰ مشترک در ولسوالی های گردیز و وزی ځدران ۱۸۵۰۰ و در ولایت خوست ۱۳۰۰۰ مشترکین برق را مستفید می سازد.

سپس،توماس پنیلا نمایندۀ بانک انکشاف آُسیایی در صحبتی گفت، بانک انکشاف آسیای افتخار دارد که افغانستان را در عرصه های برق رسانی و توسعه یی کمک می نماید. او اضافه کرد: ما در زمینۀ توسعه پروژه های برق و زیربناها در افغانستان متعهد می باشیم، قبلاً همکاری های با دولت افغانستان صورت گرفته و این همکاری ها همچنان تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره با اهمیت چنین پروژه ها در بهبود زندگی اقتصادی مردم گفت، با تطبیق این پروژه ها، پیشرف و کاریابی افزون می گردد و منجر به کاهش فقر خواهد شد.