BG1O8674 copy

ریاست جمهوری دو روز را اعزای ملی اعلام کرد

دولت افغانستان به تعقیب حوادث اخیر در ولایت های کابل، قندهار و هلمند به تمام نماینده گی های سیاسی در داخل و خارج از افغانستان دستور داده است که بیرق اینکشور را برای دو روز به حالت نیمه برافراشته درآورند.

ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ی گفته است این اقدام به منظور همدردی و غمشریکی با شهدای حوادث تروریستی اخیر در کابل، قندهار و هلمند و به خاطر اعزاز و اکرام دیپلوماتهای کشور امارات متحده عربی صورت گرفته است.

به نقل از خبرنامه قرار است هیئتی تحت ریاست صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه اینکشور برای مراسم تعزیت دیپلومات های کشته شده امارات متحده به این کشور سفر کنند و همچنین منار یادبود از قربانیان رویداد قندهار در شهر قندهار اعمار شود.

بر اساس این حکم، بیرق افغانستان به روزهای 26 و 27 جدی بحیث روزهای عزای ملی، در سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی در سراسر جهان به حالت نیمه افراشته در آورده شده است.

در خبرنامه آمده است که مراسم خاص اتحاف دعا به روح شهدای حوادث تروریستی اخیر در کشور به شمول دیپلوماتهای امارات متحدۀ عربی برای یک روز در مسجد ارگ ریاست جمهوری و مساجد سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی افغانستان در سراسر جهان برگزار گردد.

در رویداد خونین ولایت قندهار در مهمان خانه والی این ولایت، یازده تن به شمول معاون والی و پنج دیپلومات امارات متحده عرب کشته و 14 تن نیز زخمی شده بودند.