15493618_388075894874001_3224460616830970853_o

با تخطی های انتخاباتی، مستقلانه و بدون کدام ملحوظ سیاسی برخورد خواهد شد

نشست شورای عالی لوی څارنوالی تحت ریاست څارنپوه محمد فرید حمیدی لوی څارنوال افغانستان برگزار شد. در جلسه علاوه بر اعضای شورای عالی لوی څارنوالی، پوهنمل ملیحه حسن کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات وغلام دستگیر هدایت کمیشنر کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی نیز اشتراک داشتند.
څارنپوه محمد فرید حمیدی لوی څارنوال افغانستان به کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات و سمع شکایات انتخاباتی گفت:” انتخاب و اعتماد رهبری حکومت به دو تن از مسوولان لوی څارنوالی نشاندهندۀ ظرفیت در لوی څارنوالی است.”
لوی څارنوال کشور در ادامه علاوه کرد:” در حال حاضر در قانون انتخابات افغانستان جرایم انتخاباتی تعریف شده است و رسیدگی به این جرایم نیازمند هماهنگی و همکاری هر دو اداره لوی څارنوالی و کمیسیون های انتخاباتی میباشد که در برنامه های آینده با حفظ استقلال نهاد ها این هماهنگی ها باید ایجاد شود. لوی څارنوال کشور یاد آور شد که گرچند انتخابات یک پروسه سیاسی است؛ اما تمام رسیدگی ها به تخطی های احتمالی این پروسه مستقلانه و بدون کدام ملحوظ سیاسی انجام خواهد شد.
ملیحه حسن کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات با سپاسگزاری از رهبری لوی څارنوالی گفت:” اراده و تعهد در خدمتگزاری برای مردم افغانستان را دارم. با تمام توان تلاش می کنم از حقوق همه مردم افغانستان دفاع کنم.”
در همین حال غلام دستگیر هدایت کمیشنر کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی با قدر دانی از اعلام همکاری لوی څارنوالی گفت:” در واقع من اعتبارم را از لوی څارنوالی دریافت کردم. لوی څارنوالی برای من مرکز آموزشی بوده است. ارادۀ قوی خدمتگزاری برای مردم را داریم.”
پیش از این ملیحه حسن به عنوان مرستیال لوی څارنوال در امور منع خشونت علیه زنان، تخلفات اطفال و حمایت حقوق بشر و غلام دستیگر هدایت به حیث رییس تدقیق و مطالعات لوی څارنوالی کار میکردند.