ffffbbbb

فرخنده زهرا نادری به صفت مشاورارشد رئیس جمهورغنی در سازمان ملل معرفی شد

فرخنده زهرا نادری عضومجلس نماینده گان به صفت مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور ملل متحد و تقرر یافت.

زلمی زابلی عضو مجلس نماینده میگوید که فرخنده زهرا نادری عضو مجلس نماینده گان افغانستان بعدازتکمیل دور کار قانونی اش از این مجلس خدا حافظی کرده وبه صفت مشار ارشد رئیس جمهورغنی در سازمان ملل متحد تعین شده است.

فرخنده زهرا نادری در سال ۱۳۶۰ هجری شمسی در یک خانواده ی روحانی در شهر کابل چشم به جهان گشود.

وی یکی از چهره های موفق سیاسی و مدافع حقوق زن در افغانستان شناخته شده و درین راستا دستاوردهای قابل لمس و چشمگیری داشته است.

فرخنده زهرا نادری پس ازینکه شامل مکتب شد، دوره ابتدایی و متوسطه را در کابل و بغلان و دوره ثانوی و لیسه را در مکتب هارو واقع شهر لندن به پایان رسانید.

وی در سال ۲۰۰۴ میلادی شامل دانشکده حقوق در دانشگاه بین المللی وستمنستر انگلستان در تاشکند شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی با کسب سند لسانس از آن دانشگاه فارغ گردید.

بانو نادری در سال ۲۰۰۸ میلادی از سوی دانشگاه مونستر آلمان در یک بورس تحصیلی جهت اشتراک در کنفرانس بین المللی محکمه ی عدالت بین المللی عازم آلمان شد و درین کنفرانس موفق به دریافت تقدیرنامه فوق العاده در بخش محکمه ی عدالت بین المللی گردید.

فرخنده زهرا نادری به منظور ترغیب و تشویق زنان و جوانان به سیاست، در سال ۱۳۸۷ خورشیدی عضویت حزب پیوند ملی افغانستان را بدست آورد و در همان سال از سوی شورای مرکزی حزب به حیث رییس امور زنان و جوانان این حزب برگزیده شد. وی همچنان به خاطر سهمگیری جوانان در سطوح رهبری حزب تلاش کرد که در نتیجه برخی از جوانان به شورای مرکزی حزب راه یافت.

فرخنده زهرا نادری از سوی حزب پیوند ملی افغانستان در مبارزات انتخابات پارلمانی ۱۳۸۹ خورشیدی از ولایت کابل اشتراک کرد. شیوه کمپاین خانم نادری متفاوت تر از دیگران بود. وی با شعار «چادری، دریچه قدرت» وارد کار و زار مبارزات انتخاباتی شد و از گذاشتن چهره اش در پوسترهای تبلیغاتی به هدف اینکه مردم باید بیشتر به مفکوره و برنامه یک نامزد زن توجه نموده وی را از ابتدا جدی بگیرد تا چهره اش، خود داری ورزید. وی با بدست آوردن بیشتر از ۷۵۰۰ رای از باشنده گان کابل، ازین پروسه موفق به در آمد و وارد مجلس نماینده گان شد.

سهیلاصمیم