15380348_1306157436122998_2540655641571708230_n

دومین نمایشگاه مشترک افغانستان و ايران در بلخ افتتاح شد

امروز سه شنبه دومین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان به همکاری اتاق تجارت وصنایع بلخ در ولایت بلخ برگزار گردید.
این نمایشگاه توسط عطا محمد نور والی بلخ، محمد رضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان، عباس ابراهیم زاده وکیل شورای ملی، آرش یونسی رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ با حضور داشت اعضای هیت مدیره اتاق تجارت و صنایع بلخ و تجار ملی، روسای ادارات دولتی و غیر دولتی، سرکنسل های کنسلگری های کشور های خارجی مقیم مزارشریف و رسانه ها افتتاح گردید.
در مراسم بازگشایی این نمایشگاه آرش یونسی روی روابط ایران و افغانستان به خصوص بلخ صحبت نموده از برگزاری نمایشگاه مذکور استقبال و حمایت نمود. سپس آقای یونسی معلوماتی در رابطه به نمایشگاه مذکور ارایه نمود که این نمایشگاه شامل 45 غرفه نمایشی در بخش های ساختمان و انرژی، صنایع، مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی، شوینده و آرایشی، طیور و کشاورزی از محصولات دو کشور برای مدت 4 روز در قصر مرمرین مزارشریف برگزار گردیده است.
درهمین حال والی بلخ از روابط نیک ایران و افغانستان صحبت نموده گفت ساخت خط آهن که پنج کشور آسیایی را به شمول افغانستان و ایران به هم وصل می سازد آنرا یک پروژه کلیدی برای افغانستان و ایران خواند که میتواند نقش ارزنده ی را در بخش های توسعه تجارتی و اقتصاد هر دو کشور ایفا نماید.
آقای نور از فرصت ها و زمینه های خوب سرمایه گذاری در بلخ یاد نموده بلخ را با داشتن زیربنا های مهم، بستر امن و مناسب برای سرمایه گذاری خواند.
آقای بهرامی، سفیر ایران در افغانستان نیز از روابط نیک تجارتی دو کشور یاد نمود.
همچنان آقای بهرامی روی سرمایه گذاری های مشترک صحبت نموده و تاکید کرد که بیایید از تجارت به سرمایه گذاری روی آوریم.
در میان سخنرانان این همایش آقای عباس ابراهیم زاده وکیل مردم در شورای ملی و یکتن از سرمایه گذاران در بلخ روی فرصت های تجارتی و سرمایه گذاری در بلخ سخن گفته و علاو کرد که تا حال در بخش های تعلیمی و تحصیلی حدود 200 ملیون دالر سرمایه گذاری نموده است.
در اخیر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه فوق الذکر با قطع نوار توسط عطا محمد نور والی بلخ، سفیر کشور ایران مقیم کابل، نماینده گان مردم در شورای ملی و شورای ولایتی بلخ، روسای ادارات دولتی، سرقونسلان قونسلگری های کشور های خارجی مقیم مزارشریف و تجار م ملی افتتاح و گشایش یافت که این نمایشگاه برای مدت چهار یوم ادامه خواهد داشت.

سهیلاصمیم