15171099_617440835126710_5376342179651968657_n

سروردانش: حمله بر مراسم تجلیل ازاربعین حسینی نمیتواند سبب نفاق واختلاف بین مردم افغانستان گردد

فرحت،سروردانش معاون رییس جمهور که بعد از ظهر دیروز در محفل معرفی و تحلیف اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی در ارگ ریاست جمهوری سخنرانی می کرد، ضمن ابراز همدردی با خانواده های روز گذشته در کابل، بر حفظ وحدت، همدلی و همیاری بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی در افغانستان تأکید ورزیده گفت که حمله وحشیانه روز گذشته بر مراسم تجلیل از اربعین حسینی نمی تواند سبب نفاق و اختلاف بین مردم مسلمان افغانستان گردد.
وی گفت این حمله انتحاری آنهم در یک مسجد و مراسم دینی نشان داد که دشمنان مردم افغانستان هیچ نوع احترامی به اسلام و آموزه های دینی و ارزش های انسانی قایل نیستند.
آقای دانش حادثه روز گذشته را یک عمل ضد انسانی و از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت خوانده گفت: امروز که دشمن در سنگرهای جنگ از سوی نیروهای جان برکف امنیتی شکست خورده مردم ملکی را آماج قرار داده و از این راه دست به جنایت می زنند.
معاون رییس جمهور افزود که اینگونه اعمال وحشیانه نه برعزم و اراده دولت افغانستان مبنی بر مبارزه جدی با تروریستان جنایت پیشه خلل ایجاد می کند ونه اخوت و برادری مردم افغانستان را خدشه دار می سازد. از این رو توقع ما از همه اقشار و گروه های مختلف و پیروان مذاهب حنفی و جعفری این است که آگاهی و هوشیاری خود را حفظ کنند و با صفوف متحد و حمایت قاطع از نیروهای امنیتی، نشان دهند که هرگز تسلیم توطئه های دشمن نشده و به مبارزه خود در مقابل تروریزم ادامه می دهند.
وی گفت که نهادهای امنیتی ما مخصوصا در شهر کابل مسؤلیت بیشتر از این دارند و مردم ما بعد از این هیچ نوع تعلل و کوتاهی را نمی توانند بپذیرند. معاون رییس جمهور افزود: قومندانی امنیه، گارنیزیون کابل، هرحوزه پولیس و امنیت ملی ما مکلف اند که امنیت ساحه کار خود را به خصوص امنیت مراسم دینی و مذهبی مردم را تأمین کنند.
استاد دانش گفت که وقوع رویداد روز گذشته و حضور ضعیف نیروهای امنیتی در ساحه مراسم دیروز در مسجد باقر العلوم، نشانه آشکار کوتاهی هایی است که باید مورد بررسی قرار گرفته و به سؤال های مردم دراین زمینه پاسخ داده شود.
معاون رییس جمهور هم چنین گفت: در کنار رویداد تلخ روز گذشته که تحمل آن سخت است، خرسندم که شاهد رویداد های امید وار کنند نیز هستیم.
وی با اشاره به محفل تحلیف و معرفی اعضای جدید کمیسیون های انتخاتی گفت که انتخابات در دنیای امروز یک رکن اصلی درتقویت مردم سالاری، ایجاد مشروعیت، ثبات، صلح و همپذیری است.
وی هرگونه بی توجهی به ضرورت پروسه انتخابات و تعلل در برگزاری پروسه های انتخاباتی را ضربه بر نظام سیاسی کشور و مرم سالاری عنوان کرد و از کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی نیز خواست که با تعهد وجدانی و حفظ استقلال نهاد های مربوطه، به اولویت های مهم پروسه انتخابات توجه جدی نمایند.
معاون رییس جمهور گزارش مبسوطی از جریان پروسه اصلاحات انتخاباتی، تشکیل کمیته گزینش و گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی ارایه کرد. وی تاکید کرد که در تمام فرایندهای اصلاحات انتخاباتی، کمیته گزینش و گزینش کمیشنران جدید حکومت بی طرف بوده و با شفافیت کامل عمل کرده است.
استاد دانش هم چنین بر سرعت روند برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها در سال آینده خورشیدی تاکید کرد و افزود که هیچ مانعی نمی تواند برگزاری انتخابات را بیش از این به تعویق بیندازد و حکوکمت مصمم به برگزاری انتخابات است.